رولت کوکو سبزی مجلسی

 

مواد لازم

سبزي كوكو

500  گرم

تخم مرغ

6  عدد

بكينگ پودر

1  قاشق چایخوری

آرد

1 تا 2 قاشق غذاخوری

پياز رنده شده                 

1  عدد

سس سفيد

4  تا 5 قاشق غذاخوری

کالباس مرغ

5  ورق

پنير پيتزا

 50  گرم

روغن مايع

به مقدار لازم

نمك و فلفل

به مقدار لازم


روش تهيه:

 در کاسه ای، سبزی را با تخم مرغ‌ها مخلوط می‌کنیم و پياز و نمک و فلفل و بكينگ پودر و آرد را اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا پف كند.

  - مقداري روغن در تابه ريخته بگذاريد خوب داغ شود . مايه كوكو را در تابه ريخته و با پشت قاشق مايه را در تمام سطح تابه به طور يكنواخت پهن كنيد. در تابه را گذاشته و شعله را كم كنيد تا كوكو پخته شود، به طوري كه وقتي با انگشت سطح آنرا لمس كرديد خشك شده باشد.

  - كوكو را از تابه خارج كرده، می گذاریم كاملا سرد شود. سپس تمام سطح كوكو را با سس سفيد می پوشانیم. روي سس ورقه هاي کالباس را چيده و روي آن ورقه هاي پنير پيتزا را قرار داده حالا خیلی با حوصله و آرام با کمک کفگیر لبه تیز، لبه های کوکو را آزاد كرده و با کمک فویل آن را رول می کنیم و به شكل رولت، كوكو را می پیچیم. دور كوكو را با فويل پوشانده و در فر با حرارت 180 درجه به مدت 5 تا 10 دقيقه قرار می دهيم تا پنير آب شود، سپس از فر خارج نموده وبه مدت 1 ساعت در يخچال قرار می دهیم. فويل را از دور رولت باز كرده، رولت را با چاقو برش می زنیم و در ديس چيده تزيين می کنیم. 

 

سایر نکات:

-  ضخامت كوكو دراين غذا بايد كم باشد.

-  مي توان از 2 حبه سير رنده شده هم استفاده كرد.

-  در صورت تمايل مي توان به جاي سس سفيد و کالباس از سيب زميني استفاده كرد به اين ترتيب كه: ابتدا روي كوكو، پنير پيتزا رنده شده ريخته و سپس سیب ز مینی پخته را در حالیکه هنوز گرم هست رنده می کنیم و با کره و نمک و فلفل مخلوط می کنیم و آن را روی پنیر پیتزا صاف می کنیم و بعد رول مي كنيم و ...




دسته بندی : پیش غــذا یا اردرورولتغذاهای مناسبتیمجـلســـــی
کلمات کلیدی : تخم مرغکالباسپنیرسبزی

| | نویسنده : کتایون |